Actueel


Aanmeldstop
In verband met de lange wachttijd (>12 weken) en de naderende vakantieperiode is er momenteel sprake van een aanmeldstop. Dit betekent dat er geen nieuwe cliënten kunnen worden toegevoegd aan de wachtlijst. Zodra deze wordt opgeheven, vermeld ik het op de website.

De wachttijd is niet afhankelijk van waar u verzekerd bent. Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met collega’s in de buurt om te informeren of u daar eerder geholpen wordt. Adressen van collega’s kunt u vinden op de site van de LVVP (www.lvvp.info).

Er is geen wachttijd tussen het intakegesprek en de start van de behandeling. U wordt opgeroepen voor een intakegesprek op volgorde van aanmelding. Hierop wordt alleen een uitzondering gemaakt wanneer uw huisarts van mening is dat een spoedintake noodzakelijk is en daarover met mij contact opneemt.

Onderstaande tekst moet van de NZA worden vermeld:
Verder kunt altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Deze update dateert van 20 mei.